donderdag 6 april 2023

Bisamrat

Bisamrat  Wanneer ik Damme binnenfiets  wanneer ik Damme begrepen heb  Kaasmarkt Boekenmarkt  en een vleugje nostalgie  Mag ik dan de velden in  mag ik dan zijn waterverloop verkennen en zijn snelle tred achterna  doorheen de riolering en behuizing van Damme  om uit te komen Typ hier om tekst in te voeren Typ hier om tekst in te voeren Typ hier om tekst in te voeren bij haar tombe  en haar omgekeerd lichaam  Typ hier om tekst in te voeren mag ik  liefste bisamrat  iets van een lelieblanke bloem  op haar tombe neerleggen en daarna nog één  en nog één  Lelies  Op haar tombe   zonder benepen woorden  'Vanwege Bisam ' Mag ik zonder stelen  zonder pikken van iemand  anders af  zijn ongekuiste tred traceren  en in overgave  mijn gelijke leren kennen  in het aangezicht om dan luid bulderend  in lachen uit te barsten  "Ach jij " 'Waterrat is een delicatesse , wist je dat niet ?' Zij worden gevangen en gedood  langsheen de wateren in Damme  langsheen het Leopoldkanaal en het Schipdonkkanaal en hierna bereid als malser konijn  Gereserveerd bij jou op het bord  in de Damse uitspanning “het Siphon” aangebracht op de menukaart "Ach jij " En jij lacht  in hun aanschijns van hun toch al vertrokken grimas wanneer zij jou aanstaren met één opgetrokken wenkbrauw  vanuit hun rattenhoofd  vanop jouw teloor  Vanwége  Mag ik  Bisamrat. Kathleen Maenhout

Geen opmerkingen:

KMAE Zo-even 20624

  Zo-even   helt een grote zilverreiger voorover op een poot in door riet omgeven struweel en strikt er zijn schoenveter  klapwiekt zijn zon...