dinsdag 24 juli 2018

KMAE_Bisamrat_ PA24915

poëzieatelier 24/9/'15 Bisamrat. Damme,we hebben, Damse vaart Zuidervaartje en hierna Damse Vaart. Met zijn varens menshoog langsheen het fietspad. Je tuurt het pad af zover je ogen gaan. Even verderop een maaimachine met een bewegend lichaam in de cabine. Ingebed door Damme politiek; Metershoge varens en rabarber versperren de weg. Die moeten weg. Ver heen. Wanneer ik Damme binnenfiets. Wanneer ik Damme begrepen heb. Kaasmarkt, boekenmarkt en een vleugje nostalgie. Wanneer ik Damme begrepen heb, mag ik dan de velden in , omheen Damme? En zijn snelle tred achterna doorheen de riolering en behuizing van Damme, onder de grond. Om uit te komen bij haar tombe en haar omgedraaid lichaam. Mag ik, liefste Bisamrat iets van een lelieblanke bloem op haar tombe gooien misschien en daarna nog één en nog één Aronskelken op haar tombe smijten. Zonder benepen woorden 'vanwege Bisam' Mag ik zonder stelen, zonder pikken van iemand anders af zijn ongekuiste tred traceren en in overgave mijn gelijke leren kennen in het aangezicht om dan luid bulderend in lachen uit te barsten "Ach jij" 'Waterrrat is een delicatesse, wist je dat niet?' zij worden gevangen en gedood langsheen de baantjes in Damme langsheen de "stinkerd" en "blinkerd" en hierna bereid als malser konijn geserveerd bij jou op het bord in iedere Damse uitspanning aangebracht "Ach jij " en jij lacht in hun aanschijn van hun toch al vertrokken grimas wanneer zij jou aanstaren met één opgetrokken wenkbrauw vanuit hun rattenhoofd vanop jouw taloor vanwege Mag ik Bisamrat.

Geen opmerkingen:

KMAE Zo-even 20624

Zo - even         helt een grote zilverreiger voorover op een poot in door riet omgeven struweel en strikt er zijn schoenveter  klapwiekt zi...