zaterdag 27 april 2024

KMAE_Bisamrat_PA624

Ai genereerde een illustratie van een draak met gouden schubben in een bonsaituin

 

bisamrat


mag ik dan zijn waterloop verkennen en zijn snelle tred achterna                                    
langsheen de riolering om uit te komen
bij haar tombe en haar omgekeerd lichaam mag ik
liefste bisamrat
iets van een lelieblanke bloem
op haar tombe gooien
en daarna nog een
en nog een
aronskelken
op haar tombe smijten
zonder benepen woorden
vanwege Bisam
mag ik zonder stelen van iemand
anders af
zijn ongekuiste tred traceren
en in overgave
mijn gelijke leren kennen
in het aangezicht om dan luid bulderend
in lachen uit te barsten
ach jij
waterrat is een delicatesse wist je dat niet zij worden gevangen en gedood
langsheen de banen van de Verse Vaart
ter hoogte van het Fort Sint Donaas en hierna bereid als malser konijn geserveerd bij jou op het bord ach jij
en jij lacht in hun aanschijns van hun toch al vertrokken grimas wanneer zij jou aanstaren met een opgetrokken wenkbrauw vanuit hun rattenhoofd
vanop jouw telloor vanwege mag ik bisamrat










Geen opmerkingen: